Bendra nuovoka, moksliniai tyrimai ir apklausos rodo, kad muzika daro įtaką žmogaus emocijoms ir elgesiui apskritai bei nustato tam tikrus pirkėjų elgesio modelius apsiperkant, valgant, laukiant eilėje ar dirbant. Kaip elgsis vartotojai ir kokią įtaką muzika darys, priklauso nuo pasirinktos muzikos ir keturių pagrindinių jos elementų: tempo, nuotaikos, žanro ir garsumo. Grojant tam tikros rūšies muziką komercinėse patalpose verslas gali sukurti specifines nuotaikas, kurios skirtingai įtakoja klientų elgesį, patirtį ir pirkimo įpročius.

Kaip kiekvienas iš muzikos elementų gali paveikti klientų elgesį
Kruopščiai parinkdamos muziką, atitinkančią norimą nuotaiką, tempą, žanrą ir garsumą, įmonės gali sukurti specifinę atmosferą, kuri turi įtakos klientų elgesiui ir pirkimo įpročiams. Norint pasirinkti efektyviausius muzikos pasirinkimus konkrečiai komercinei erdvei ar verslo aplinkai, labai svarbu suprasti tikslinės auditorijos pageidavimus ir ypatybes.
Tempas. Muzikos tempas arba aktyvumas gali turėti tiesioginės įtakos klientų elgesiui. Greitesnis tempas padidina susijaudinimą ir gali suteikti klientams energijos, o tai gali paskatinti greitesnį sprendimų priėmimą ir didesnę impulsinių pirkimų tikimybę. Kita vertus, lėtesnis tempas skatina atsipalaidavimą ir gali paskatinti klientus praleisti daugiau laiko patalpose, todėl pailgėja buvimo laikas ir galbūt priimami labiau apgalvoti pirkimo sprendimai.
Nuotaika. Muzikos nuotaika ar emocinis tonas gali sukelti konkrečius jausmus ir atitinkamai paveikti klientų elgesį. Linksma ir pakyli muzika gali sukurti teigiamą ir malonią atmosferą, sustiprinti klientų patirtį ir potencialiai padidinti pardavimus. Kita vertus, švelnesnė ar raminanti muzika gali sukurti ramią ir atsipalaidavusią atmosferą bei kupiną prabangos, kuri gali būti tinkama tokioms industrijoms kaip SPA centrai ar aukščiausios klasės mažmeninės prekybos parduotuvės, viešbučių vestibiuliai.
Žanras. Skirtingi muzikos žanrai turi skirtingas savybes ir sukelia specifines emocijas bei asociacijas. Žanro pasirinkimas, atitinkantis industrijos ir konkretaus verslo tikslinę auditoriją ir norimą pasiekti atmosferą, gali turėti didelės įtakos klientų elgesiui. Pavyzdžiui, pop, šokių ar hip-hop muzikos grojimas jaunimui skirtoje drabužių parduotuvėje gali rezonuoti su tiksline demografija ir sukurti gyvą bei energingą atmosferą. Kita vertus, klasikinė muzika gali sukurti prabangią ir rafinuotą atmosferą aukščiausios klasės restorane ar prabangioje nišinėje parduotuvėje.
Garsumas. Muzikos garsumas taip pat turi įtakos klientų elgesiui. Garsesnė muzika gali sukelti jaudulio ir energijos jausmą, todėl klientai jaučiasi labiau įsitraukę ir galbūt labiau linkę pirkti impulsyviai. Tačiau labai svarbu rasti tinkamą pusiausvyrą, nes pernelyg garsi muzika klientams sukelti nepatogumų ir neigiamai paveikti jų patirtį.
Kaip įmonės gali parduoti daugiau naudodamos muziką?
Įmonės gali parduoti daugiau ir padidinti savo pelną įtraukdamos muziką į savo rinkodaros ir klientų patirties strategijas. Štai keletas būdų, kaip muzika gali prisidėti prie pardavimo padidėjimo.
Atmosfera. Tinkama muzika gali sukurti svetingą ir malonią atmosferą klientams. Pasirinkus muziką, atitinkančią verslo prekės ženklą ir tikslinę auditoriją, galima pagerinti bendrą komercinių patalpų atmosferą, nes klientai jausis patogiai ir greičiausiai pasiliks ilgiau.
Emocinis ryšys. Muzika turi galią sukelti emocijas ir sukurti stiprų emocinį ryšį su klientais. Pasirinkę muziką, kuri rezonuoja su verslo tiksline auditorija, galima sukurti teigiamas asociacijas su konkrečiu prekės ženklu ir daryti įtaką vartotokų pirkimo sprendimams.
Prekės ženklo tapatybė. Muzika gali atlikti svarbų vaidmenį formuojant prekės ženklo tapatybę ir išskiriant verslą nuo konkurentų. Unikalaus ir atpažįstamo garso tapatybės kūrimas naudojant muziką gali padėti sukurti tvirtą prekės ženklą, pagerinti jo atpažinimą ir atmintį bei skatinti klientų lojalumą.
Klientų įtraukimas. Muzika gali padėti patraukti ir išlaikyti klientų dėmesį, padidindama jų susidomėjimą produktais ar paslaugomis. Strategiškai naudodamos muziką, pvz., gaminių demonstravimo ar reklaminių renginių metu, įmonės gali sukurti įtraukiančią ir įsimintinesnę patirtį, skatinančią didesnius pardavimus.
Įsimintina patirtis. Tinkama muzika gali palikti ilgalaikį įspūdį klientams ir padaryti jų patirtį įsimintinesne. Kai klientai turi teigiamą ir įsimintiną patirtį, jie labiau linkę grįžti ir rekomenduoti verslą kitiems, todėl padidėja pardavimai ir klientų išlaikymas.
Klientų lojalumas. Nesvarbu, ar tai būtų muzika parduotuvėje, muzika reklamose, jūsų svetainėje ar socialinės žiniasklaidos kanaluose, nuoseklus muzikos pasirinkimas gali sustiprinti prekės ženklo įvaizdį ir sukurti darnią vartotojų patirtį. Šis nuoseklumas padeda klientams ugdyti pasitikėjimo ir lojalumo jausmą verslui. Išnaudodamos muzikos galią emociniams ryšiams kurti, prekės ženklo tapatybei sustiprinti, klientų potyriams gerinti, nuoseklumui palaikyti ir asmeniniams ryšiams su vartotoju užmegzti, įmonės gali ugdyti klientų lojalumą ir paskatinti klientus sugrįžti.
Santrauka
Svarbu pažymėti, kad muzikos efektyvumas skatinant pardavimus gali skirtis priklausomai nuo tokių veiksnių kaip tikslinė auditorija, pramonė ir konkretūs verslo tikslai. Labai svarbu paminėti, kad klaidos, padarytos renkantis muziką, ne tik nepadės sukurti geresnės klientų patirties ir nepadidins pardavimų, bet ir gali sukelti priešingą rezultatą ir net autorių teisių pažeidimus. Todėl rekomenduojama kreiptis į profesionalus renkantis muziką, atitinkančią tam tikro verslo prekės ženklą, tikslinę auditoriją ir pageidaujamą klientų patirtį, pasirenkant profesionalius muzikos verslui transliavimo ir licencijos teikėjus, kurie gali garantuoti visišką autorių teisių įstatymo laikymąsi.