Vis daugiau žmonių renkasi B kategorijos vairuotojo darbą

Daugiau nei pusė lietuvių prisiduria prie pajamų dirbdami papildomai, o trečdalis, nors ir neturi papildomų pajamų, mielai jų prisidurtų.

Atliktais duomenimis, 51,6 proc. Lietuvių per paskutinius metus užsiėmė papildomas pajamas teikiančia veikla, 30,6 proc. to nedarė, tačiau norėtų. Tik 8,8 proc. Tautiečių nedirbo papildomai ir net nesidomėjo papildomo darbo galimybe.

Pagal atliktą tyrimą, papildomai užsidirbti lietuviai nori dažniau nei estai ar latviai, mat iš gaunamų pajamų atėmus neišvengiamas išlaidas, tokias kaip mokesčiai už būstą, transportą ir maistą, būtent lietuviams lieka mažiausia suma pragyvenimui.

Prireikus prie pagrindinių pajamų prisidurti eurą kitą turimas žinias išnaudoja laisvai samdomi specialistai, pavyzdžiui, vertėjai, fotografai ar programuotojai. Ne ką rečiau papildomų pajamų gaunama, pavyzdžiui, atliekant namų tvarkymo, smulkaus remonto darbus, papildomai užsidirbama ir prižiūrint vaikus. Panaši dalis – apie 10 proc. – dirbančių papildomai prie pagrindinio uždarbio prisiduria prekiaudami savo užaugintais ar surinktais vaisiais, uogomis, daržovėmis ar kitais maisto produktais. Taip pat dauguma žmonių renkasi B kategorijos vairuotojo darbą.

Kaip papildomo uždarbio galimybė tyrime nurodomas ir dalijimasis savo paslaugomis arba turtu, pavyzdžiui, keleivių pavežėjimas. Tokiems tyrimo duomenims pritaria ir pavežėjimo paslaugų platformos ,,Bolt’’ vadovas Lietuvoje. Jis pabrėžia, kad platformos klientų kas mėnesį daugėja dukart, bet labai panašiai auga norinčių vairuoti ir užsidirbti papildomai skaičius. Nors kol kas naudodami platformas kaip ,,Bolt’’ prie pagrindinių pajamų prisiduria vos 1 proc. apklaustųjų, vadovas įsitikinęs, kad šis rodiklis tik augs, mat Lietuvoje platforma aktyviai pradėjo veikti vos prieš kelis metus, o jau dabar ,,Bolt’’ dirba ir kriminalistai, dainininkai, dėstytojai, mokytojai, greitosios darbuotojai, medikai, vienuoliai ir t.t. Taigi įvairūs specialistai mano, kad vairuotojo darbas B kategorija, gali būti puikus papildomų pajamų šaltinis.

Kas trečias dirbantis papildomai per mėnesį piniginę pastorina maždaug 50 eurų. Kas antras lietuvis papildomai prisiduria prie  100 eurų per mėnesį. Didesnes, iki 200 eurų siekiančias sumas gauna maždaug 16 proc. lietuvių, o maždaug kas dešimtam per mėnesį pavyksta prisidurti ir iki 400 eurų.

Kas penktam, dirbančiam papildomai, itin svarbu lankstus darbo grafikas. Pavežėjimo paslaugų platforma šiuo atžvelgiu yra ideali, mat priklausomai nuo norų galima dirbti tik kelias valandas pasirinktu metu. Dažna tendencija ir ta, kad papildomas darbas virsta pagrindiniu.

Nors šiandien, pasak tyrimo, papildomas pajamas iš tokių platformų kaip ,,Bolt’’ gauna tik palyginti nedidelė dalis uždarbiaujančių, nekyla jokių abejonių, kad ateityje ši dalis tik augs.

Visi tyrimai rodo, kad užuot važiavę patys, žmonės mieliau renkasi keliones su pavežėjais ar alternatyvius keliavimo būdus. Pavežėjų paslaugos poreikis ateityje tik augs, tad natūralu, augant keleivių skaičiui, stipriai augs ir vairuojančių poreikis. Pastebima, jog visame pasaulyje ne vienus metus kalbama apie tai, kad vis daugiau jaunų žmonių nusprendžia apskritai nesimokyti vairuoti ir jų prioritetų sąraše vietos asmeniniam automobiliui nėra.

Manoma, jog pavežimo platformos yra bene idealiausias būdas papildomoms pajamoms gauti, mat visiškai nesvarbu, kokios profesijos užsidirbti norintis asmuo – jei tik šis turi kelias valandas per dieną ar savaitę.

Padidinti vairuotojų skaičių leis ir tai, kad stengiamasi sumažinti vairuotojų priklausomybę nuo automobilių, atitinkančių platformos reikalavimus. Šiuo metu vairuotojai, neturintys darbui tinkamos priemonės, gali rinktis partnerių siūlomas mašinas.


Visos teisės saugomos © 2014-2017 Ergoline.lt