Kuo gyvena automobilių gamintojai

ToyotaAutomobilių gamyba dažniausiai yra labai senas, ilgas tradicijas turintis verslas. Dauguma didžiųjų pasaulio automobilių gamintojų, nuo Ford iki Toyota, savo istoriją skaičiuoja bent kelis dešimtmečius. Tiesa, yra ir naujokų – štai Tesla gana sėkmingai braunasi į tūkstančius darbuotojų ir dešimtis gamyklų įvairiose šalyse nuo seno turinčių automobilių gamintojų gretas. Tačiau tai – daugiau išimtis nei taisyklė. Įsilieti į tokį verslą – masinę automobilių gamybą – be galo sudėtingas, milžiniškų išteklių reikalaujantis užmojis. Jei jau kas imasi gaminti ar modernizuoti automobilius, dažniausiai tai būna kokios nors siauros nišos, dažniausiai – profesionalūs sportiniai automobiliai.

Tačiau ir senosioms didžiosioms automobilius gaminančioms įmonėms, tiek Toyota Japonijoje, tiek Wolksvagen Vokietijoje nuolat tenka susidurti su vis naujais iššūkiais. Gaminant masinius automobilius, kuomet reikia įtikti daugeliui, tai išties sunku. Juk reikia gebėti ne tik greitai ir kokybiškai gaminti daug vienodų modelių, bet ir sugebėti greitai juos atnaujinti, perdaryti gamybos linijas. O sunkiausia – nujausti, ko rinkai reikės po penkių ar dešimties metų. Turbūt todėl didžiosios įmonės dažniau stengiasi būti ir rinkos formuotojos, nes greitai prisitaikyti tikrai nėra lengva.

O automobilių mados ir poreikiai keičiasi tikrai greitai. Ir keičiasi dėl įvairiausių priežasčių. Lūžis gali įvykti (ir vyko praeityje bei vyksta dabar) dėl ekonominių priežasčių, dėl naftos kainų svyravimų, dėl stiprios tam tikro tipo automobilius subsidijuojančios valstybių politikos ar tiesiog dėl mados. Štai naftos kainos svyravimai akivaizdžiai koreliuoja ir su ekonomiškų automobilių pardavimais. Kai kainos auga, galima tikėtis didesnių Toyota automobilių pardavimų, kurie visada siekė būti ekonomiški. Tuo tarpu naftos kainoms krentant ypač Jungtinėse Valstijose pastebimas galingesnių, didesnių automobilių pardavimų atsigavimas.

Pastaruoju metu, be jokios abejonės, daugiausiai dėmesio įvairūs pasaulio automobilių gamintojai kreipia į ekologiškus, elektrinius bei hibridinius automobilius. Jų bumas pastebimas visame pasaulyje, o dar daugiau modelių žadama paleisti į pasaulio rinkos jau po kelių metų. Ir populiarėja ne tik tylūs ir pigūs eksploatuoti elektromobiliai – savo nišą plečia ir hibridiniai automobiliai. Šioje vietoje visame pasaulyje puikiai sekasi senas tradicijas turinčiam Toyota Prius modeliui, kuris dabar gaminamas ir su galimybe nuo elektros tinklo pakrauti akumuliatorių. Taigi, tai tarsi ir elektromobilis, tačiau turintis ir benzininį variklį – puikus pasirinkimas ieškantiems ko nors tarpinio.


Visos teisės saugomos © 2014-2017 Ergoline.lt